Bråk, tjafs och trots som aldrig tar slut....

Det är precis så vi har de här hemma hela dagarna. Jag käner flera ggr om da´n att jag orkar inte mer. Nu går jag. Nu sätter jag mej i bilen och kör. Men sen är man tvungen att sansa sej, ta tag i det som händer och agera mamma. Ibland vill jag bara kapitulera, men det går ju inte. Då vinner hon och sen kommer hon komma ihåg det och spela på det nästkommande bråk. Just nu känner jag precis som ett av pappas ständiga talesätt:
Hur jag än gör har jag arslet där bak.

Jag vrider och vänder på argumenten. Både för min egen och Mayas skull. Jag försöker tala klarspråk, jag ignorerar, jag är konsekvent. MEN INGENTING FUNGERAR!!!!!  GAAAAAHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!

Nu ska jag fortsätta kolla på Svenska Holluwoodfruar och försöka att ta det lugnt och tänka på annat ett tag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, herregud vad jag vet precis hur det känns! Och hur svårt det än är att tro, så kommer det bli bättre. Trots förekommer i alla åldrar, en del perioder äv värre än andra, men det kommer bli bättre :) KRAM

2010-05-12 @ 07:21:29
URL: http://darhusetihybo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ge det lite tid. Om du är konsekvent så ger det sig. Tänk att hon ska göra som du säger bara, var stenhård. :) Har bränt en skiva till dej, bilderna blev så stora så jag tänkte lika bra! Fick inte plats i ett mail. O ville inte förminska dom ifall du ska ha till nån annons elr liknande :D

2010-05-12 @ 12:39:15
URL: http://www.jonssonfoto.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin K

Hej...

Jag tycker det är så skönt varje gång jag får bekräftat att det är fler än vi som har det så!

Här provar vi med pedagogisk, arg, ledsen, tyst, sur...you name it...men Fanny bara titta på mig och ser ut att tänka:- Vem pratar mamma med?? Och sen när hon gått och lagt sig på kvällen och det är alldeles tyst så får jag nästan lite dåligt samvete och känner mig som en hemsk mamma!

Men det är nog så här med tjejer...envisa och argumenterade..får väl hoppas att dom använder det till något bra en dag!



Kul att följa din blogg förresten!



//Anna-Karin Kruse

2010-05-12 @ 21:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0