De bara växer

Min lilla bäbis håller på å bli stor.
Idag satt hon upp i sing säng och reste sej när pappa kom in, alltså. Vi var tvungen att sänka sängen. Det är ett tecken på att hon börjar bli stor. Sen har hon bajsat i pottan fem ggr på raken nu, FEM GGR. Också klättrar hon upp för hela trappan själv. (självklart går vi med henne)
Det här går för fort känner jag.

Maya är också stor. Hon skriver å skriver. Leker på ett helt annat sätt och igår tog hon med sej pappa på fika i spindelskogen. Picknick. :-)
Idag hjälpe hon mej som vanligt att bädda rent i sängen. Hon tog bort allt själv och sen hämtade hon nya sängkläder. Rätt å riktigt är hennes melodi. Var sak har sin plats som de säger på dagis.

Det har blivit en hel del 5 minutrar uppe på hennes rum då hon inte lyssnar eller är otrevlig, men jag hoppas verkligen att det ger vika snart. För jag lider så när jag är tvungen att skicka upp henne. Hon har så stark vilja att det gör ont i henne att kapitulera. Tur att mamsen är ännu mera envis. :-)

Nu ska jag gå upp och leka med HELA familjen. Bara momme å mosterElin som fattas, som Maya brukar säga. Gounge!



Poyee till mej igår:
- I morrn har Maya önskat ngt.
Jag:
-Ok, vad är det då?
Maya:
- Det är ngt som man klämmer, som börjar på våff.

Hmmm, vad kan det vara?
:-D

Kommentarer
Postat av: Elin

Det ä så gulligt hur hon alltid kommer ihåg mig å mormor...värmer i hjärtat dä :-) Min favvotjej!

2010-05-13 @ 13:52:10
URL: http://lilltilla.blogg.se/
Postat av: Sofia

Kolla din mail ;)

2010-05-14 @ 23:35:52
URL: http://www.jonssonfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0