Fredagsmys...

.....var det här hemma igår. :-)
Maya hade sin tremänning Wilma här. Första gången någon sover här faktiskt. Jag tyckte det var supergulligt. De skrattade och busade först, sen gick det över till fnitter när jag sagt att de måste tänka på att de har en ettåring i rummet bredvid som ligger och sover. Och sen vid tio gick jag in för sista gången och talade om att de verkligen måste försöka sova. Om de skulle orka med morgondagen. Då blev det viskningar istället. Men inte så länge. De somnade strax efter. Tyvärr har jag ingen bild då jag var ensam med tre barn. Tiden var lite knapp om jag säger så.


Eller vänta nu, jag tog nån bild på Märta när de stora flickorna lekte själva på övervåningen. Märta var där först också, men hon va för liten. :-) Och dessutom fick hon smak på deras popcorn. Hon ville också ha en egen skål med fredagsmys.



Innan Wilma kom lagade jag mat. Tortellini. Och ja, jag gjorde EGNA!!! Kommer nog inte göra om det med barn hemma, men det blev iaf gott.



Häromdagen var vi uppe och lekte. Jag, Maya å Märta. Det röjdes skulle man kunna säga. Och efter ett tag såg det ut som en tromb hade dragit fram i Märtas rum. Chou-Chou tycker också om att vara med, men hon håller sej en bit ifrån och nöjer sej med att iaktta kaoset. :-)

Kan tillägga att mattan ligger i en rul för att Märta sprang utan blöja. Ja, ni fattar resten.

Maya har ett ställe som hon alltid vill åka till. När vi inte varit där på ett tag är det alltid hon som är först att påpeka det. Och det är Ilsbo. Min älskade pappas syster och hennes man. Hon har alltid varit en stor favorit hos mej också. När vi var där som små tog hon mej alltid i försvar. Ingen fick skälla på mej inte. Nej, då var det stopp. Då slutade vi lyssna, hon å jag. Nisse är Mayas favorit. Hon har verkligen hittat en kompis där. De hjälps åt, hon å Nisse. Och jag om nån vet vad det är hon känner när hon kommer dit. 100% uppmärksamhet, och massor av tålamod.  Och kolla in deras hus, och husets läge. Underbart!


På sommaren står ängen nedanför Maya i full blom och allt är grönt och otroligt vackert. Här har jag spenderat många dagar i mitt liv och jag kommer alltid minnas dom med glädje Å med en massa minnen av pappaJan. De bästa jularna var också dom i Ilsbo. Ja, ni hör hur jag börjar bli sentimental, men minnen av glädje är minnen att bevara.


Nu har jag fått lite studiobilder på mina naglar också. Här får ni ett smakprov.


Nu ska jag äta mitt lördagsgodis, som jag verkligen förtjänat. Ciao!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hon ä bara liiite söt den där lilla tjejen ;-)

Tänk va ofta hon kommer att få höra att hon ä för liten, men hon kan få vara med moster. Det fick ju du...hihi :-)

Mycket minnen från Ilsbo, tror jag måste åka upp en sväng nästa gång jag kommer hem. Dä va länge sen nu.

2010-05-17 @ 16:05:45
URL: http://lilltilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0